fredag 27 augusti 2010

Öppna och stängda dörrar

Alla människor vi möter har någonting att lära oss - om vi vill det.




 















Dörrar kan öppnas och stängas. Dörrar kan låsas och dörrar kan låsas upp. Jag låser upp en ny dörr och har ingen aning vad som väntar på andra sidan men det känns spänande, inspirerande och jag är mycket nyfiken på vad jag ska möta. Samtidigt stänger jag en dörr. Efter att ha varit anstäld i samma kommun såååååååå många år har jag sagt upp mig.

Dörrarna finns i "huset" och innan dess kommer några från Kungsholmen, Södermalm och Skeppsholmen. De tog några år innan alla dörrar i "huset" var utbytta. Från början var alla dörrar vita, sedan har kära mannen skrapat sig igenom olika inredningsstilar och färger som orangt, grönt och brunt. Några av speglarna var förspikade med masonit. Hos oss har de varit vitlaserade långt innan Shabby chic var ett begrepp inom inredning. Några av speglarna har blivit utbytta mot glas för att släppa in ljus. Jag tycker de är så vackra och ingen är den andra lik.

1 kommentar:

inger Tolwers sa...

Kära "Betty" !
Dina dörrar är helt underbara.
Det var ju ett tag sedan jag såg dem.Men snart blir det ändring på det. Eller hur? Ska bli kul.
Kram
Inger