söndag 19 september 2010

Lördag


 Vart du än befinner dig så är det dina vänner som formar din värld.







Var på styrelsemöte i lekarbetsföreningen http://www.lekarbetspedagogik.se/ i Linköping. Min kära man hälsade på dotter och barnbarn i stan och fick med en present hem till mig, servetter från deras senaste besök på Gotland. Underbart vackra med mönster från 1700-talet. Vart kan mönstret vara från - en tapetbård, en sjal, en lakarnsbård. Ja, det är bara att låta fantasin leka.
Väl hemma fick han besök av goa vänner som kom med plommon och äpplen. Hos oss fanns inget till kaffet - men se det hade vännerna med sig.
Själv hade jag en trevlig tågresa, god lunch, plommonkaka och härligt prat med styrelsevänner.
När jag kom hem på lördagkväll ringde vännen Inger http://www.feelgooddesignby12ers/  från Orust och äntligen ser det ut som vi hittat ett datum vi alla fyra kan för träff hos mig i nov.
 Äpplena har blivit äppelknyten och av bara farten blev det ett lass med bullar så nu är det bara att komma på besök för den som önskar.

3 kommentarer:

Inger Tolwers sa...

Ohh det låter ljuvligt med bullar och annat gott . Frys lite och spara tills jag kommer.
Gulle dej Betty
Kram

Therese sa...

Tack för det fina kortet som du skickat. Fick se det idag när jag var på APT på jobbet. E annars sjukskriven. Men idag tyckte jag att övriga kollegor både få information om min status. Var rädd om dig å fira din födelsedag ordentligt! Kramen

annika sa...

Hej!
Hittade in hit där jag bjöds på äpplen, plommon och bullar :=)). Trevlig blogg.
annika