lördag 23 oktober 2010

Första snön



Vi mår bra av att ta till oss vardagens glädjestunder.




Den första snön kom till Stockholm med kaos som vanligt. Jag står i en busskur långt ut på landet där jag besökt en skola. Snön vräker ner. Utsikten från den lilla busskuren är en vik av havet och snöklädda ängar. Gröna och gula löv sitter fortfarande kvar på träden och mellan lövverket skymtar jag den blåa FN flaggan. Jag har varit med när skolan uppmärksammat FN-dagen med bl.a. sång och diktläsning. Jag väntar och väntar på en buss som inte kommer. När jag väntat 1 timme så ringer jag "kära mannen" som befinner sig ca. 5 mil bort, han talar om att all busstrafik är innställd där jag befinner mig. Nu kommer det inte ens förbi några bilar, men efter ytterligare ½ timme så kommer det en bil som jag vinkar åt och den stannar. En man stannar och plockar upp mig. I första uppförsbacken står det bilar huller om buller och en kommer emot oss på tvären. "Min" vardagshjälte kör lugnt och försiktigt. Han ska inte dit jag ska men åker en omväg så jag hamnar på mitt kontor. Tänk att det är likadant varje år.
PS. Förra helgen var vi med sonen och hans sambo och plockade en stor korg med höst och gula kantareller. 

5 kommentarer:

Sussi's värld sa...

Pappa, berättade om ditt äventyr igår.
Vilka fina foton.
Vi åt upp kantarellerna i måndags hos Johan och Lina i en risotto, supergott.
Kram

Inger Tolwers sa...

Jisses vilken vinter NI fick. VI påvästkusten fick mest hagel och idag +7grader och regn. Nu väntar barnbarnen på momo och moffa. Vi ska passa dom i kväll. kram

Therese sa...

Man slutar aldrig att förvånas över att alla blir så förvånade:-). Skönt att det finns "vardagshjältar" som kan ta hand om dig, för du är väl rädd om dig?!?

annika sa...

Som tur var så blev snömängden lite olika mycket i vårt avlånga land. Här i Örebro var det inga större mängder men inget kaos uppstod.
annika

C. Tvillingmamma sa...

Fantastiska bilder