måndag 15 november 2010

Vänner

En lång vänskap är som ett hus
med många rum
och med oräkneliga glada minnen.






Denna helg har jag haft mina goa vänner från Orust och Borås boende hos mig. Denna vänskap började för snart 20 år sedan i Borås. Då var vi två som står på en parkering och pratar om vart vi ska äta på kvällen. Detta samtal hör vännen Pia, Inger och Helena och undrar om vi vill  äta tillsammans med dem. Det har blivit många middagar sedan dess. Då var vi småbarnsföräldrar och tonårsföräldrar - nu är vi mormödrar. Detta blev en helg med många goa skratt, minnen, sena kvällar, långfrukost och gott "snackevin" från Nya Zeeland - Vicar`s Choice.

Tänk att rosorna fortfarande blommar i detta kyliga novemberväder.

2 kommentarer:

Inger Tolwers sa...

Gammalt örngott med novemberros, kan det bli vackrare?? Underbara bilder. Tack än en gång för härliga dagar hos dig.
kram

Anonym sa...

Jag är inte mormor :-), och kan inte bli. Bara farmor, men det dröjer några år till hoppas jag. Kram och tack för din gästfrihet hela helgen. Kram Helena