söndag 9 januari 2011

Slut på ledighet

Vardagen är ofta en guldgruva!



Efter lång ledighet så är det dags att börja jobba. Julsakerna som var sååååå roligt att ta fram ligger nu avdammade, insvepta i silkespapper, i lådor och väntar på nästa december.
Av julhelgen syns inte ett spår.
Nu är det vårens blommor som vill in och vad kan vara bättre att börja med än tulpaner och en körsbärskvist.
Blommorna kom dottern med till middagen som i vår familj fick avsluta helgen. Nu är vi åtta vid bordet men .......

6 kommentarer:

Anna Ekberg sa...

Hej :) Nu har jag hittat din fina blogg också, så kul!!

Ja härligt att man städat bort julen och fått in det nya fina. Körsbärskvistar är ljuvligt och jag hoppas att blomsterbutiken här hemma ska få in några i veckan :)

Man blir verkligen glad av vårens blommor och speciellt är man får dem av någon nära :)

Ha en fin kväll! Vi ses igen
Kram
Anna

annika sa...

Härligt med de första vårblommorna. Jag har fotat de jag köpte till helgen men nu har dottern lånat kameran så då kan det dröja innan jag kan lägga ut bilderna.
Så ni är åtta nu och sen....
annika

Anonym sa...

Jag har gula tulpaner på mitt bord. Men ingen körsbärskvist:-) Vi hörs snart! Kram Helena

Petit Eyekiss sa...

Tack för besöket och kommentar. Det värmer!

Det är alltid spännande när det är "nybesök"
Och tulpaner kan jag inte leva utan den här tiden,
Elisabeth

Annika Christensen sa...

Det är samma här och det är ganska skönt.
Undrbara lavendelbilder du visar.
Annika

Tankar vid midnatt sa...

Äntligen tid för tulpaner. Det är så härligt!