måndag 28 februari 2011

En aning om vår

Genorositet har inget med
ekonomiska möjligheter att göra




Tidstecken
 Tänk att ekollon som jag plockade i höstas har blivit små miniträd. Det ger en aning om att våren är på väg.
Fortfarande så trampar jag på ca. 10 cm. is när jag går till jobbet och då är det på Stockholms gator.
Jag hoppas att när veckan är slut så ska det vara barmark.
Har i dag varit på dagkonferens i skärgården och där låg isen tjock på havet.
 När lunchen serverades kom det några rådjur över isen - de stannade upp och tittade mot oss.

2 kommentarer:

Therese sa...

Längtar efter att få se gräset på marken och att fåglarna ska kvittra vår. Men det närmar sig för jag har svårt att tro att vi ska fira midsommar med pjäxorna på dansandes runt stavar och skidor:-)

Sussi's värld sa...

Nu är gatorna bara inne hos oss och fåglarna kvittrar i buskarna.
Henrik och Becca är på väg till skåne..
Kram