söndag 13 februari 2011

snö och sol


Utanför det invanda kan det finnas nya vägar!


Fredag: Nya vägar var det många här i Stockholmsområdet som fick finna denna helg. Jag fick telefonsamtal från chefen som uppmande mig att stanna hemma. Sonen som försökte ta bilen till jobbet, som i vanliga fall tar ca. 10 min. gav upp efter 4 tim. i kö. Han sa att alla hjälpte varandra med allternativa vägar, att skotta och skjuta på bilar - inga sura miner. Kollegan som bor långt ut på landet berättar att där plockar man alltid upp folk som står vid en busshållplats.

Det kan nog vara bra att vi ibland får söka oss vägar utöver de invanda.

Lördagen bjöd på strålande sol och gnistrande nysnö. Sonen med sambo gjorde termos med kaffe och färska bullar. Det blev en tur till Tyresta by där vi plumsade i nysnö. Kaffet drack vi med näsorna mot solen och den värmde.
På kvällen blev det middag med vänner och kvällen övergick till natt mot söndagen.

1 kommentar:

Inger Tolwers sa...

Hej . Så mkt SNÖ ni har fått. det var ju rejält kaos kan jag tänka. Men fina dagar. jag får gissa på grindarna igen . Ska kolla .Kram