onsdag 20 april 2011

Kvar i Paris


Det mesta blir vad man gör det till!

 

        


Mina tankar är kvar i Paris, det är många intryck att "smälta"och jag kan plocka många bilder från mitt eget bildarkiv. För mig är det att göra en ny resa genom att titta på bilderna och minnas. Det är ofta som de vuxna barnen föreslår att vi ska titta på bilder och då är det diabilder som menas. Fram kommer strykbrädan som förvandlas till projektorbord, filmduken riggas upp och vi alla tar plats och minns.
Nu väntar nästa resa. På skärtorsdagsmorgon åker vi med vänner till det lilla fiskelägret Lerberget, i Skåne, för några dagar i lugn och ro.
Det blir konstrunda, vandring i bokskog, besöka vänner, en dag i Köpenhamn eller Helsingör........... Hmmmm .... lugn och ro.
Glad påsk!

2 kommentarer:

annika sa...

Tur att vi har foton så vi kan resa om och om igen.
Du det låter som en alldeles förträfflig Påsk.
Jag skulle vilja vara där i Skåne på Konstrundan. Vi har kompisar som öppnar ett galleri mm. där nu i veckan. Ha det så skööönt.
annika

Sussi's värld sa...

Ha så mysigt i skåne. Jag såg att butiken i Höganäs flyttat till magasin 36, så åk dit och titta.
Boots kan man ha hela året runt till alla kläder, kan aldrig bli för varmt:-)
Becca ringde igår och hon har det toppen.
Kram