söndag 3 april 2011

Rött och grönt


Fånga nuet och lev i det!




En händelserik vecka med utbildning av duktig kollega och bra litteratur. Jag gör min läxa till nästa kurstillfälle, det består bl.a. av att läsa  - Anknytning av Kay Karlsson, nog så aktuell när man just blivit bestemor.
Besökte lilla Malte som nu tittar med stora ögon på mig. Det är ett mäktigt ögonblick och tiden står stilla några sekunder.
 Onsdag kväll "flyttar" jag in på hotell för tre dagars konferens, där jag är en  av fem i styrelsen för Lekarbetspedagogik som har arrangerat det hela. En föreläsare är Åke Pålshammar universitetlektor i psykologi - inriktning neuropsyk. och han föreläser om -Hjärnans utveckling hos barn. 
På lördagskvällen kom Malte med sina föräldrar, hans mormor och morbror på middag. 
Jättetrevlig och innehållsrik vecka den som varit och nu börjar en ny! 
  

Inga kommentarer: