söndag 26 juni 2011

Juni-11


Den vackraste konsten finns runtomkring oss!




Ja, nu är den vilda naturen och den lite mer tuktade trädgården som vackrast. Tiden rinner i väg när jag är i trädgården. Alla "måsten" är kanske inte lika roliga att göra - som att ta bort det gröna = mossa mellan stenarna. Men oj,vad jag hinner tänka mycket och när jag tar djupa andetag så känner jag dofter från alla blommor och just nu är det nog Honungsrosen som ligger över alla andra  dofter. Var med tre trädgårdsintreserade vänner i förra veckan till en av http://www.sjutradgardar.se/  - den som ligger i Storängen. Efter det besöket blev det te och smörgås/kaka i Olle Nymnans ateljè i Saltsjö Duvnäs. Tänk så många "pärlor" det finns att upptäcka. Inte gjorde det något att det kom en regnskur när vi var i Storängen.
Ps. Bilderna på Valmon och Pionerna är från min egen "lilla" trädgård.   


1 kommentar:

Anonym sa...

Honungsrosen har börjat blomma i min trädgård också. Den håller på att ta över hela uteplatsen1:-)Vilken växtkraft.Pionerna är som finast just, och ihop med den intensivt blå bergsvallmon är det en oslagbar färgkombination. Har gjort ett trädgårdsalbum på min facebooksida. Kraaaaam! Helena