lördag 18 juni 2011

juni

Att stanna upp ett tag
kan vara att se möjligheter



När vi cyklade på Österlen hamnade vi på trevliga Tjörnedala krog i Baskemölla.
Mycket charmigt med bl.a. danska design möbler och Carl Malmstensmöbler och allt är till salu.
Längst in i rummet står det en kristallvas. Jag tar vasen och frågar om priset.
Ägaren är en go Göteborgare som ser något förvånad ut och säger att det är möblerna som är till salu.
Jo, det  har jag förstått men jag är intresserad av vasen. Han ber att få återkomma.
Hmmmm - ringer han hem till sin fru och säger - du den där vasen som vi fick när vi gifte oss .....?
Han kommer tillbaka och säger 200:-. Han talar om att den kommer kanske från något litet glasbruk troligtvis i sverige.
Vasen är nu min och den är signerad och numrerad från Orrefors.
Jag fick lova den goa Göteborgaren att vasen inte hamnar i Stockholm.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är förvånad Maggan att du bara köpt något sådär på stört utan att fundera en vecka först:-))) Den är väldigt fin! Hoppas vi ses snart. Längtar efter dig:-) Kram Helena