tisdag 9 augusti 2011

Färg

Fånga nuet och lev i det!  




Naturen är såååå fantastisk! Tänk så mycket färg den bjuder oss på och aldrig blir det fel och nästa sommar upprepas skådespelet bara vi stannar upp ett ögonblick.
Har nu jobbat några dagar och märker hur lätt det är att falla in i storstadens jäkt. På väg ner i trappan till tunelbanan så håller jag på att bli upptryckt mot väggen och nersprungen av mötande människor med något jagat i blicken.
När jag kämpar mig ner mot strömen så tänker jag - var har dessa människor varit och vad har de varit med om denna sommar som så fort föll in i vardagens stress?

2 kommentarer:

annika sa...

ja du...det är förunderligt hur snabbt vi kommer in i jäktet och stressen. ha en fin jobbstart.

Kram
annika

C De-sign sa...

Naturen är verkligen helt fantastisk...håller med dig! Jag tog in en liten ros igår och den glädjer mig.... så vacker! (man känner sig rik!) Börjar själv arbeta i morgon efter en härlig ledighet! Men man måste ta vara på sommarkvällarna nu.... det finns ju mycket sommar "kvar"! Kram fr C