fredag 30 september 2011

Människan bör måna om moder jord,
hon har inga reservdelar




Sensommarvärmen håller i sig. På gatorna ser jag både sandaler och läderstövlar. Jag ser bara armar och tjocka jackor, variationerna är stora. Själv har jag lite svårt att börja med strumpor men sveper gärna in mig i en sjal. Livskamraten har varit på sin barndoms ö - Gotland och njutit av det vackra naturen på östra sidan. Han fick i förra veckan en inbjudan och det tog ca. 30 min. så var biljetten köpt. Jag märkte inte så mycket av att han var borta eftersom veckan innehöll jobb, utbildning, föreläsning.
Men nu stundar helgen och jag njuter.

1 kommentar:

Therese sa...

Håller fullt med dig om att det är svårt att ta på mig strumpor men det är även svårt att ta på långa byxor. Hösten är verkligen en vacker årstid som kan bjuda på många överraskningar. Var rädd om dig och njut av livet. Kram!