söndag 25 september 2011

Meddelande

Man kan använda en dag till mycket.......
exempelvis skriva ett meddelande!



Nu byter vår ekskänk ägare. Skänken skulle säljas när barnbarnet, 16 år, säger att hon vill ha den - vad glada vi blev. Roligt att den stannar inom familjen. Hos oss har den varit i 20 år. Jag köpte den av en vännina som skulle flytta till Bryssel. Efter många år upptäcker jag att någon har skrivit följande på ena lådans sida 
Jag är 11 år 1939 27/11 när mamma räknar ut kvitton.
Oj, vad jag blev nyfiken. Vem var den 11 åriga flickan? Lever hon? Hur ser/såg hennes liv ut? ja, frågorna är många. Skänken lär ha stått i Vikens prästgård.
Nu har jag skrivit ett meddelande på lådans sida.
Tänk vad en mening kan sätta fantasin i rörelse.

1 kommentar:

Skogseva sa...

Så helt underbart med ett meddelande från förr! Från en person som i dag alltså skulle vara 83 år gammal om hon/han lever. Går det att få reda på historiken runt skänken månne? Och räkna kvitton... något som jag nästan glömt att mamma brukade göra. På den tiden (för min del slutet av 40-talet) fick man en återbäring på ungefär 3% på det handlade.
En trevlig idé att du själv också skrev en liten rad i lådan.
Må så gott, önskar Eva