tisdag 3 januari 2012

Kåge koppar


Vill du locka till dig lyckans fe .......
ställ dörren på glänt.


  


 I början av december var jag och livskamraten tidiga till biblioteket och i väntan
 på att det skulle öppna gick vi ner till "vårat" lokala loppis.
Tyckte nog att jag kände igen färgen ... är det inte Kåge?
- Jo, Kåge, Gustavsberg och ankarstämpel under det lilla kaffefatet.
Jag blev jätteglad.
När jag skulle betala 225:- så säger Lions försäljaren att hans fru
hade tittat på dem dagen innan och ville ha dem.
-Då skulle hon varit lite snabbare, svarade jag och tyckte att jag kände
lyckans fe strö sina guldskimrande lyckoflingor över mig.

 


5 kommentarer:

Helenas Hantverk sa...

De är UNDERBARA! Skönt att höra att du numera kan vara spontan i dina inköp Maggan!:-)))) Kram

Therese sa...

Vad härligt att göra fynd! Kram på dig i mörkret!

Mor Tuta sa...

Tack för din kommentar hos mej. Roligt att du tittat in.
Först till kvarn....
fint fynd, grattis.
Kram Birgit

Rebecca Engel sa...

Jättefina koppar!

Skogseva sa...

Ett härligt fynd att dricka sitt eftermiddagskaffe ur!
Må så gott önskar Eva