söndag 5 februari 2012

Böcker

"Resorna" man gör i böcker, skönt tillbakalutad i favoritfotöljen med en kopp te, kan vara den bästa.









I dag blir det en inne dag och en stund med en bok, en kopp te i favoritfotöljen. Jag är så glad åt mitt "Blocket bokskåp". Skåpet fanns ca. 40 mil bort, hur skulle vi få hem det till oss, det var något som ändå fick mig att ringa. Tänk att mannen som hade skåpet säger att han har en körning med sin lastbil till platsen där jag bor. Så inom 1 vecka kommer han med skåpet och levererar det vid min dörr. 
Jag blir så glad när jag läser på sonens blogg www.hornstull.nu att en av dagens höjdpunkter är vid sovdags då Malte (10 månader) sitter i sin mammas famn med en filt om sig och lyssnar när mamma läser Alfons Åberg högt för honom.
Gå in på www.memfox.net  hemsida och lyssna när hon läser ur sina böcker bl.a. Koala Lou och illustrationerna är underbara. När jag var i Australien, i den lilla staden Bendigo, för ett antal år sedan och kommer in i en bokhandel så tar jag en bok i min hand och det är en av Mems böcker och något år senare träffar jag henne i Stockholm, men det är en annan historia. 
Tror jag fyller på min tekopp.

5 kommentarer:

Sussi's värld sa...

Fina foton. Becca hälsar, vi ligger i sängen efter långa dagar på mässan. Imorgon (tidigt) tar vi en taxi till kastrup där hennes tåg går till malmö och jag flyger hem.

LyckligaPraliner sa...

Hejsan! Du är med i utlottningen av PralinHjärtat! Jag meddelar på min blogg någon gång under morgondagen vílka som vunnit. Lycka till! :)

Ann-Louise

annika sa...

Tack för tipset om memfox hemsida. Ska fördjupa mig i den vid tillfälle. Jag var också i guldgrävarstaden Bendigo 2005.
Fyll på din tekopp och njut av all god litteratur.

Kram

Ingela sa...

Vilket flyt... nästan osannolikt... och ändå ett klipp ur verkligheten.

Vad vore livet utan böcker?
Svårt att föreställa sig.

Svårt med ordningen om man saknar hyllan. Vilken tur du har :-)

Ingela på Hållplats Åhus

Ingela sa...

Hej Betty... plugg till lärare? På vis och sätt. Har ju läst till förskollärare, lågstadielärare, specialpedagog och för tillfället läser jag svenska 2 på distans.
Antar att jag är smått en nörd ;-)
Har haft uppehåll med studier ett par år för att läsa skönlitteratur, nu kände jag att det var dags igen

Ingela