tisdag 28 februari 2012

Färgglatt

Ju mer vi uppskattar det vi har här och nu, desto starkare resurser får vi inför morgondagens utmaningar.

  
Jag är i tanken kvar i Turkiet. Dessa djärva färger mötte oss på de hamam vi besökte.
Den färg som mötte mig i morse när jag klev ut genom dörren var vitt, vitt, vitt.
På resan till Turkiet mötte vi våren och försommaren men här hemma kommer nu
bakslagen. När man tror att det inte kan komma mer snö - då kommer det.
Det är bara att njuta de dagar, timmar eller minuter som man kan vända näsan mot solen och känna värmen. Dottern och mellanbarnbarnet har sett små, små tussilago i helgen.
Det är bara att stå ut.


2 kommentarer:

Ingela sa...

Precis som du dras min blick till färger. Stolarna du visar är läckra!

Jag vet inte för i år känns det som om jag längtar extra efter våren. Tussilago, men var? Idag såg jag ett gäng gula krokusar i söderläge... det är våren som har kommit igen...

annika sa...

Läckert och glatt! Så du for till värmen i Turkiet! Kan tänka mig att det var skönt att möta våren. Det bästa med snöfall så här års är väl att det ofta blaskar bort.

Kram