lördag 10 mars 2012

Kaos

 

Ingen vinter varar för evigt
och
ingen vår står över ett år.

Känns skönt att veta och nog märks det att våren är på gång här i Stockholm.
Började dagen med att vara på gymet och avslutade med ett yogapass. Jag vet inte om det var starten på dagen eller hopp om våren som gjorde att jag började rensa på vinden. Det blev en hel del som åkte i sorteringen, någon blir glad för kläder i morgon, tyger ska bli vävda till mattor av Boråsvännens mamma, något packades om i andra lådor .... hamnar kanske i sorteringen nästa gång. Livskamraten kom hem med tulpaner när det var som rörigast.
Han sa inget om högarna utan bar ner och in i bilen.
Oj, vad jag blev trött tror att jag sätter mig ner och njuter av tulpanerna. 


4 kommentarer:

Ingela sa...

Oj vilken energi, känns skönt då det är gjort!

LyckligaPraliner sa...

Att rensa, röja och kasta är ett av mina stora nöjen. Jag har gjort det idag och det känns väldigt bra.

Trevlig vecka!

Ann-Louise

annika sa...

Det är kul att rensa men skönt att få hjälp med att ta hand om det man rensat ut.

Kram

Therese sa...

Idag e jag lite pirrig. Tack för dina kloka ord. Kram