söndag 26 augusti 2012



-Inuti mig
 finns en plats där jag är helt ensam.
Det är där de källor fylls på
 som aldrig torkar ut.
 
 
 
 
I veckan var jag på den nyligen öppnade konsthallen Atipelag på Värmdö.
 - Platsens själ, är namnet på en av utställningarna och det väckte tankar hos mig.
En plats med själ kan finnas i naturen - vid havet, i skogen, en äng.
Det kan också vara en rumslig plats eller en minnesbild.
Var Platsens själ finns bestämmer jag själv.
Jag har flera platsens själ som jag kan plocka fram
från min minnesbank.
När jag går in i en konsthall så släpper jag mina logiska tankar och
är fri att skapa nya tankar som bara är mina.
Likadant är det med min Platsens själ.
Var är din - Platsens själ?


1 kommentar:

Julia Famna sa...

En plats där jag har sparat en del av min själ är er trädgård. Kram Julia