tisdag 14 augusti 2012

vitt



Vitt, vitt, vitt
Det är fantastiskt att veta att vitt är fredens färg
vart man än kommer i världen.



Jag vet att vitt inte är någon färg utan endast närvaro av ljus. Jag tycker att den vita färgen är helande och befriande medans andra tycker att den är kall och stressande. Jag och livskamraten har just tapetserat och målat om ett rum. Vi valde vitt redan för 30 år sedan på väggarna i vårat hus och har inte ångrat det.
Ljuset gör att den vita färgen är i ständig förändring.

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
det är svårt att inte tycka om vitt. Och det stämmer att vitt alltid är i ständig förändring. Dessutom blir det aldrig aldrig tråkigt.
Skulle du vilja visa upp tapetseringen på Byggla? Du får en liten byggpresent om du är intresserad! Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer :)
/Vendela