måndag 1 oktober 2012

 
För att kunna hitta något nytt
krävs det att man inte vet
vad man letar efter.
 
 
 
 
För några veckor sedan sa livskamraten att jag denna helg inte fick boka in något från fredag förmiddag till söndag kväll, men jag fick inget veta innan fedagen. 
Det blev en härlig helg i Visby där vi upplevde sensommarvärme.
Det blev lite av en "hemvändarresa" eftersom livskamraten är infödd Gotläning och vi gick på "mammas gata" både i Visby och när vi åkte ner till Sudret.
På kvällen blev det gregoriansk musik i domkyrkan och stämningen satt kvar länge när vi vandrade
på kullerstensgator och trappgavelshus kantade vägen till hotellet.
Mullbären var mogna i Botaniska trädgården och smakade underbart.

2 kommentarer:

Home Bohemia sa...

Tack för besöket på min blogg. Dina dörrar blev jag sugen på att se...så då är det bara att jag börjar leta mig bakåt...kommer säker att hitta en massa fint efter vägen. Visby...vad härligt!! jag skäms när jag erkänner att jag inte varit på Gotland. Du behöver inte säga att jag missat något...för det vet jag redan. Ha en fin kväll Kram Maria

Therese sa...

Grattis i efterskott! Hoppas du fick en kalasbra födelsedag! Kram Therese