söndag 21 oktober 2012

Mina närmaste vänner intresserar mig .....
Hur de tänker, vad de känner,
hur de griper sig an livet.
Vänner vidgar och kompleterar
mitt livsrum och berikar mig.
 
 
Måste bara få säga det - jag är så glad åt alla mina vänner. Likaväl som jag har behov av att vara ensam så har jag behov av att träffa alla goa vänner. Denna helg blev det flera "möten med vänner". Började på fredags morgonen då jag hade ett "möte med mig själv" på ett yoga pass, för att sedan träffa två vänner över en kopp kaffe på Vetekatten och utbyta tankar kring barns lek - ett favoritämne - både utifrån min profession och erfarenhet, inte minst som mamma, mormor och farmor. Efter den "vännträffen" blev det tunnelbana till de äldsta kära vännerna - från skoltiden, livskamraten var redan på plats.  Där bjöds det på hel meny från "Halv åtta hos mig" -så gott. På lördagen var det middag hos oss med vänner som kommit in senare och berikar vårat liv. Inte bara med tankar och sin livserfarenhet utan också med dessa glada muggar som nu - om någon timme - ska följa med oss ut i skogen och fyllas med kaffe. Senare denna söndag ska vi plocka och ordna sängplatser till nästa helg för då kommer "nya" "gamla" vänner. Men mer om det någon annan gång.   


2 kommentarer:

Svedmyra sa...

Kram YC

Anonym sa...

Du har fullt upp förstår jag. Tänk på i hur många människor du har lämnat avtryck i. Jag är en utav dem. Hör dina ord i mitt huvud ganska ofta, men oj, vad jag skulle vilja ha dig fysiskt vid min sida både som den duktiga specialpedagog som du är men inte att glömma alla kloka ord du gett mig under den korta tid vi jobbade tillsammans. Var rädd om dig! Kram