torsdag 15 november 2012

 
 
 
Förgyll vardagen!
 
 

 
Jag är med om så många "vardagsförgyllningar",
här kommer några från senaste veckan.
Vacknat frisk varje morgon med livskamraten vid min sida. 
Telefonsamtal från barnbarnet.
Lek med yngsta barnbarnet en vardagskväll.
Nya projekt med arbetskollegan.
Skånevännerna har köpt hus i "vår" by.
Jag har sett solen.
Tåg, bussar och tunelbana har gått som de ska.
En kollega har fått en son.
Vännen som varje dag besöker sjukhus för behandling
låter så glad och mår bra.
Alla busschauförer som ler eller säger -varsågod,
när jag tackar för resan.
Det är fredag och jag är ledig.
Änn är inte veckan slut.
 I dag äter jagoch livskamraten lunch
på Enskede värdshus med ungdomsvännerna.
I kväll blir det tjejmiddag.
Listan kunde blivit mycket, mycket längre hoppas du kan förgylla din vardag.
 
 

Inga kommentarer: