lördag 22 december 2012

 
Det är så vackert så det känns i hjärtat!
 
 
 
 
 
 
Det är härligt att plocka fram de kära julsakerna.
De hamnar oftast på samma plats år efter år.
De byts inte ut och jag har inget behov av att förnya dem.
Någon gran blir det inte i år.
Förra året blev det en liten, liten med levande ljus,
mycket vackert.
Hos oss har det oftast varit tall men i år blir det ett
stort, vitt, glittrigt ris med små blanka och matta silverkulor.  
Amarylis - julens blomma är på plats.
Jag njuter!
 
 
 
 

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Hej Betty!

Din kommentar hos mig har väckt sådana funderingar, jag förstår inte vad du menar, men jag vill så gärna förstå.

Vem är din farbror Clas och som jag skrivit om? Jag kan inte komma på vem och när...

Jag beundrar dina bilder på den vita och röda amaryllisen, det är julens vackraste blomma! Håller med dig att det känns i hjärtat.

Hoppas du skriver snart!
Kram /Cia

Tant Otteskrufv sa...

Så många uttryck i en och samma växt. Vackert!

Anita sa...

Hej Betty!

Tack för att du tittade in på min blogg. Ser att du också är intresserad av amaryllisar. Jag kan tala om att jag igår upptäckte att jag har ytterligare en knopp på gång i den vita med röd kant som du tyckte var fin. Jag har faktiskt nya knoppar på gång i alla fem. Sånt blir man lycklig av.

Önskar dig ett gott slut på 2012 och ett Gott Nytt 2013!

Anita

Carina sa...

Tack för kommentaren hos mig, blev så glad och så hittade jag ju till dig! Vilken härlig blogg coh vilka ljuvliga bilder! Lägger till dig som följare. Ha ett gott nytt 2013.
/ Carina

http://vidbjarsjobacken.blogspot.se