fredag 4 januari 2013


Så plötsligt kommer det,
det rätta ögonblicket!
 
            

 
I dag var en det en kort jobbardag efter lååååång ledighet.
Har under ledigheten träffat många goa vänner, några var det länge sedan vi åt gott och umgicks med utan att behöva tänka på att någon skulle upp och jobba dagen efter.
Det har också varit dagar då jag vaknat på morgonen och haft hela dagen framför mig - inget inplanerat. Dessa dagar är lika viktiga. När dagen har gått och jag tänker - vad har denna dag givit mig, och den har varit nog så innehållsrik.
Ska oftare tänka- vad har denna dag givit mig och mer sällan tänka - vad har jag gjort i dag. 
Denna dagen har givit mig sol och blå himmel och genast händer det något med mig.
Alla sinnen vaknar. 
Jag hörde fåglar som kvittrade. Jag såg några lökar som lyser grönt i rabatten.  
Jag tog några djupa  andetag.
Något är på gång!

2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Det är så fantastiskt med de där vårkänslorna som kommer så fort det blir ett nytt år!

Meta sa...

De positiva tankarna och frågorna ger en dubbelt tillbaka.
Önskade att de alltid fanns där.
Kram Meta