söndag 10 februari 2013

"Att vårlängta kan vara långsamt - men då hjälper tulpaner"


  
Ännu en helg med mera snö. Härligt att det blev lite ljusare efter den gråa veckan som var. 
En bukett tulpaner lyser upp hos mig efter "tjejlunch" i fredags. 

Tänk att kunna träffa vänner och bjuda på lunch en vanlig vardag, ännu en anledning till att fortsätta vara ledig på fredagar. Under lunchen avhandlade vi många saker. 
Några saker löste vi under lunchen, andra tar lite längre tid att lösa.

"Det är i samspel med andra - du utvecklas själv"
Vid två tillfällen har livskamraten och jag cyklat i Holland med 20 vänner. Vi bodde på en kanalbåt och medans vi cyklade på dagarna så åkte båten till ny natthamn. 
Dagsetapperna var mellan 3.5 mil - 6,5 mil.   På detta sätt har vi sett både södra och norra Holland. Något som ligger kvar på näthinnan är just tulpanfälten som avlöste varandra. 

Tänk att varje fält var som att vi såg det för första gången - sagolikt.




2 kommentarer:

Dana sa...

Så roligt att se din blogg Betty och alla dina fina bilder. Och så vackert uppställda de är! Jag lägger din hemsida som länk på min. Och tipsar om den på facebook. Härligt! Tack för titten! Dana

Snäckskalsdalen. sa...

Oh vilka underbara tulpanbilder , jag skulle behöva lite såna buketter idag att pigga upp det grå med!
Agneta kram