fredag 1 mars 2013


"Att vårlängta kan vara långsamt -
men det är enkelt att älska våren"
                                                   Hannu Sörenström
Vi är nog många som tycker som Hannu, det hör liksom till att längta - inte bara efter våren. 
Snön kom tidigt och den har legat sedan första snöflingan dalade ner i november. 
Men jag anar våren. När jag kliver ut på trappan tidigt, tidigt så finns ljuset där och det är vår i luften.
Sedan kan man som vänner till oss gjorde förra helgen - låta oss ana våren med dessa vackra kvistar och den tid som kommer. De har en svag blandad doft av vitsippor, blåsippor och tussilago.
Kvistarna
, ursäkta vännerna, är antingen aprikoskvistar eller persikokvistar.
Själv tänkte jag att det var mandelblomskvistar. 
När dottern med familj bodde i Valencia tog vi med dottern, båda flickorna och bilade i södra spanien och jag kommer i håg mandelträden som blommade.
Jag vårlängtar!

 

  

1 kommentar:

Anonym sa...

vackra bilder, kram julia