fredag 26 april 2013


Mycket handlar om att bestämma sig!
 



  

 Äntligen blev resan av till äldsta barnbarnet som bor i Malmö och läser till landskapsarkitekt på Alnarp. Vad vi fick se mycket på fyra dagar med den bästa av guider. Roligt att dela intresset - arkitektur och natur. Besöket inne och ute på Alnarp var en höjdare - vilken kreativ miljö. Besöket i Jakriborg visade på hus och en miljö som om vi var tillbaka till medeltiden - så vackert.
Västra hamnen med Turning Torso som sträcker sig upp mot skyn imponerade på sitt sätt men mer imponerad blev jag av alla olika hus som var vid dess "fot" - nästan så att jag skulle kunna flytta in. Det bästa med hela resan var ju naturligtvis att få vara tillsammans och dela dagarna med livskamraten och barnbarnet från morgon till kväll.


4 kommentarer:

Julia Famna sa...

hoppas ni hade det jättebra, för det brukar man ha när man hälsar på hos Becca. kram Julia

betty sa...

Vi hade det så bra som när man har det som bäst.

Anonym sa...

Vilka fina bilder! "Medeltidsstaden" som vi var i heter Jakriborg. //Rebecca

annika sa...

Härligt att ha tid att umgås och göra roliga saker tillsammans. Jag blev intresserad av Jakriborg. Vi ska ju snart ner till dottern i Malmö igen.

Jo ang Björklunds besök så hade vi en pratstund,45 minuter, innan klassrumsbesöket och presskonferens. Intressant var det och då upplevde jag att han var insatt i skolan och jag hoppas att han jobbar för att förbättra för oss lärare...det var vad han sa i alla fall. Vi får väl se.

Hälsn
annika