söndag 19 maj 2013





-Att leva är inte nog - solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha! 

Har hela vintern haft torkade Hortensior på ett zinkfat under en glaskupa, som jag fått av dottern.   
Fantastiskt att de i har behållt sina färger, men naturen är ju fantastisk.
Jag bor så att jag har tillgång till massor med växthus och i dag har jag gjort besök i ett av dem och kom hem med plantor till stora krukor utomhus. Norrby handelsträdgård ligger också nära och det är en liten pärla med personlig service och  stor kunskap om bl.a. rosor.
 Vintern har gått hårt fram bland rosorna så det får nog bli några nya - men tålamod är en av amatörodlarens bästa egenskap.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Jag läser din blogg och sitter och småskrattar över mina icke-gröna fingrar.

"Rukija"

bettys eundran sa...

Vad är gröna fingrar mot de färdigheter som du besitter