måndag 19 augusti 2013



 Man bör akta sig för att akta sig för mycket!


 

Var i skogen med livskamraten. För att komma till de bästa svampställena så måste man "klättra" upp för ett berg. Jag klättrar först och när jag kommer över kanten hör jag älgen. 
Ett klapande och brakande, mitt framför mig, som försvinner in i skogen. Jag blir lite snopen
men säger inget. Jag tror inte livskamraten skulle fortsätta om han visste att älgen var strax framför oss. Jag såg hans fotspår i den blöta mossan på flera ställen.
Vi korsade varandras stigar på flera ställen. 
Vi kom hem med kantareller som blev till goda smörgåsar
tillsammans med 
rödlök.



















2 kommentarer:

Jennie Bergius sa...

Vilket äventyr! Och fina skatter fick ni med er hem :) <3 Jennie

Anonym sa...

Fina bilder, nu börjar jag nästan längta till hösten. Julia