lördag 16 november 2013


Ta vara på detta ögonblick det bär på en gåva.
Bara till dig!
 

 
 
 
Det är här och nu som livet händer mig! Jag kan många gånger själv göra mina val.
Det är nu som jag kan förundras tillsammans med mina barnbarn.
Som i dag när vi är i skogen men yngsta barnbarnet (2½ år) och han konstaterar att blåbären är sura men farmors lingonsylt är god. Eller när mellanbarnbarnet (18 år) delar sitt senaste bokinnehåll med mig. Jag får också dela äldsta (21 år) barnbarnets studier och tankar på hennes väg till landskapsarkitekt .
Att bara få vara med livskamraten, att vara i tystnaden tillsammans likväl som att dela en upplevelse, en tanke. Lika viktigt är att upptäcka min alldeles egna energikälla.
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

annika sa...

Härligt att få fylla på energi med de bästa. Tänk att få ta del av barnbarnens tankar...att dela deras värld några ögonblick. Det är fint ...

Ha en skön helg

Kram
annika

Färgflickan Esmeralda sa...

Vilka vackra och fridfulla höstbilder! Jag älskar klara färger, men tycker ändå på något sätt att det är skönt på hösten när naturen lugnar ner sig och övergår i brunt och grått.
Så härligt att du har möjlighet att vara nära dina barnbarn!

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Vilket härligt inlägg, fina bilder och tankar. Inspirerande och de sprider positiv energi. Det är verkligen värdefullt att leva i nuet.

Fröbelpedagog har jag aldrig hört talas om, heter det så? Det är min första origami och jag kan förstå att det lätt blir att göra fler när en börjat :) Det stämmer bra att Orust är grannön. Så kul att du ska hälsa på dina vänner!

Hoppas att du har en fin måndag <3 Jennie

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Tack för boktipset! Hoppas att allt är bra med din fina Betty :)

<3 Jennie