lördag 30 november 2013


 
 
Vänner är som stjärnor, du ser dem inte alltid,
men du vet att de finns där.
 
 
  
Hade en fantastiskt fin helg förra helgen i Borås med tre underbara kvinnor som jag lärde känna för över 20 år sedan när vi läste där tillsammans på högskolan. Vi läste en helg i månaden under några terminer och den vänskapen blev grunden till  att vi träffas, oftast, två gånger om året. Vi har följt varandra i jobb, privatliv, glädje och sorg.
Varje gång tar vi vid där vi slutade senast. Avståndet gör ingen skillnad.
Denna helg, första advent, smyckar vi våra hem med stjärnor.
I mitt och livskamratens hem fyller vi bara på med lysande adventsstjärnor i fönstren,
för stjärnor finns alltid framme i någon form.
Pärlemorstjärnan är från en mycket nära och kär vän.
 
 

5 kommentarer:

En plats i solen sa...

Så sant så :)

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Jättevackra foton och pynt. Och så fin vänskap ni verkar ha, härligt! Ha en underbar 1:a advent och tack för dina fina ord hos mig <3 Jennie

Färgflickan Esmeralda sa...

Vänskap som håller över tid trots avstånd är väldigt värdefull! Vilka vackra stjärnor och skuggspel. Hoppas att du har en fin adventshelg!

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Ja du får testa receptet och se! Får min del gäller detsamma med vanliga pannkakor. Min farmor gjorde världens bästa och mina går inte att jämföra, så det blir det sällan här hemma :)

Ha en fin dag <3 Jennie

annika sa...

En vacker pärlemorstjärna. Det är en härlig vänskap som du beskriver. Jag har några såna gäng som jag finns med i och det gör mig så lycklig.
Advent är en alldeles speciell mysig tid.

Kram
annika