söndag 10 november 2013

 
 
Världen är inte liten för den som
jagar sin hatt en blåsig höstdag!
 
 
 
 
Skärpan är inte den bästa, men denna bild mötte mig i går på mitt matbord. Köket flödade i solljus och sommarens sista ros, rosen Pilgrim, bildade en vacker skuggbild.
Mörkret har kommit och med den skuggor.
Detta är vad som väntar oss en tid framöver innan frost och snön lyser upp,
det är lätt att vi blir skuggor för varandra,
där vi går hukade i motvind, kanske under paraply.
Själv tänker jag tända ljus både ute och inne, sätta på mig min rödaste halsduk,
sträcka på ryggen, möta höst och vinter leende.
Hur gör du för att möta mörkret?
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Vilken klok tanke. Och underbara foton. Det vackra i det lilla.

Tack så mycket för de rara orden, ja vi längtar och väntar. Det ska bli underbart :)

Hoppas att du haft en fin helg <3 Jennie

Anonym sa...

Jag gillar alla årstider. Hösten innebär tända ljus och te i stor mugg. Minns du flickan R på 12 år som jag redovisade om? Hon och hennes familj fick uppehållstillstånd i förra veckan - det gör hela kroppen varm och sinnet ljust länge. Total lycka! Kram och ha det bra! Sofie