söndag 15 december 2013

 
 
 
Midnatt råder tyst det är i huset, tyst i huset.........
 
 
Ja, i vårat hus har det varit tyst denna helg. I veckan så drabbades  jag av
förkylning - igen och i fredags så försvann rösten.
Men till att binda årets dörrkrans behövs bara flinka händer.
Tack vare de flinka händerna så "pratade" jag och livskamraten teckenspråk
med varandra i går. Inte visste jag att han förstod så många ord!
När de äldsta barnbarnen var ca. 4 år och 7 år så var vi och såg på clownen Manne.
Från scenen tittar han på mig och tecknar - Vilken vacker röd klänning du har.
Med ett glatt leende på läpparna tecknar  jag tillbaka - Tack.
Det äldsta barnbarnet tittar förundrat på mig och frågar
- Hur visste han att du kan teckenspråk?
Nu är inte mina kunskaper i "tecken som stöd" så stora men på
barnbarnen
imponerade mormor.
 
 

3 kommentarer:

Färgflickan Esmeralda sa...

Tystnad är skönt, men hoppas att du snart får tillbaka rösten. Krya på dig!

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Åh så vacker krans, underbart med det blåa! Krya på dig nu och ha en fin helg <3 Jennie

Hon som talar med blommor sa...

Underbar berättelse om clownen <3
Jag tycker mycket om blått, och på julen känns den blå färgen extra högtidlig. Klockorna blev pricken över i :) Kram /Carolin