söndag 22 december 2013

 
 
-Walking in a Winter Wonderland.......
 
 
 
Om man ska vandra i ett vinterlandskap i jul så är det inte i Stockholm man ska vara.
I mitt hem har vi Amaryllis som snittblomma och tycker de är fantastiska och de har, nästan, konkurrerat ut hyacinterna som får komma in som snittblommor till nyår.
Har Amaryllis i kruka som ännu är i knopp men som för varje dag visar mer och mer  av blomman. Jag anar att den är vit med stänk av rosa och lime. Namnet är Amaryllis Aphrodite, löken var stor som en kålrot när jag och livskamraten fick den av vännerna Lenah och Bengt för några veckor sedan, den kommer glädja oss länge - det kommer en stängel till.
Hoppas att ni som läser detta tar det lugnt i jul och bara gör det ni känner för.


4 kommentarer:

Dana sa...

God Jul kära estet!
Mejla mig gärna:
danagestalt@gmail.com
Kram!

Färgflickan Esmeralda sa...

Vilken fantastiskt vacker amaryllis, det är verkligen en fin julblomma! Tack för fina fina ord! Önskar dig en skön jul!

Anonym sa...

God Jul & Gott Nytt År!
Kram från Sofie

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Amaryllis är otroligt vackert! Vi kan inte ha lökblommor här hemma pga allergi men jag njuter när jag får se dem hos andra :)

M har fått betyg i sina kurser som han läst under året :) Dagarna går fort och långsamt på samma gång. Vi har tagit julen med ro, underbart!

Stort tack för dina fina ord hos mig och jag önskar dig och de dina god fortsättning <3 Jennie