torsdag 23 januari 2014


-Att "vårlängta" kan vara långsamt - 
men det är enkelt att älska våren




 


Snart är vi där - i våren.
Ljuset har börjat komma tillbaka.
Det är inte helt svart när jag går iväg på morgonen
och det är ljust när jag lämnar jobbet och det är tack vare snön.
Jag önskar att  det ska komma lite mer snö så jag kan åka skidor.
Isarna håler på att lägga sig men det är långt kvar tills dom bär.
Medans jag "vårlängtar" efter skidturer, sol, skridskoåkning, 
de första vårblommorna i rabatten, första nyckelpigan, första
"vårgungningen" med barnbarnet i lekparken så går jag
på yoga och får en stund med mig själv, mina
tankar och mina innre bilder som är just
detta - att längta. 






3 kommentarer:

Jennie Bergius sa...

Visst är vårlängtan fin. Å så skönt det är att snön lyser upp lite extra. Jag har en känsla av att den här våren kommer att komma snabbt på :)

Visst är det så :) <3 Jennie

betty sa...

Ni har valt ett så vackert namn till er lilla pojke det kommer han alltid att vara glad åt. Att det sedan inte är så vanligt är ju bara fint.

Färgflickan Esmeralda sa...

Helt sant! Vårlängtan är långsam... men åhh så härligt det är när den väl är här! Jag gläds också över snön som lyser upp så fint! Önskar dig en fin vecka!