söndag 9 mars 2014


Skratt är ett lugnande medel utan några bieffekter!

 
 
Helgen har varit fantastisk med mycket skratt. Det blir så när man är tillsammans med dom man själv valt att vara med. En natt sov 3-åringa barnbarnet här och då blir det garanterat många skratt. Möter hans mamma i stan för att sedan gå till min hårfrisör. Då hamnar jag mitt i en lunch som min frisör har med fyra av sina Libanesiska vänninor i salongen. De små borden, som annars står placerade längs med väggen under speglar, står nu mitt på golvet, många olika maträtter är framdukade och allt smakar fantastiskt. Jag förstår inget av samtalet, men det är glada skratt och min frisör översätter. Samma kväll är jag på tjejmiddag - ännu mera skratt. Lördagen bjöd på sol och födelsedagskalas där två av barnbarnen var med och delar av stora familjen. Båda barnbarnens pappor seglar och tävlar på samma båt i Maiami och fick inte smaka god tårtan, middagen och höra alla goa skratt. Dom tycker kanske det var okej.
Har just kommit från ett yoga pass och känner mig väldigt lugn och ser fram mot veckan som kommer - hoppas du också gör det.






2 kommentarer:

Dana sa...

Det låter verkligen härligt och med ditt lugn nu får du säkert en god arbetsvecka! Hoppas vi ses snart och hittar något att skratta om. Kram! Dana

Färgflickan Esmeralda sa...

Skratt är underbart! Vilka härliga fotografier :)