tisdag 6 maj 2014



När våren kommer är vintern glömd!


 
Har tillbringat helgen med goa vänner på Orust. Vi träffades för 20 år sedan  i Borås där vi alla fyra läste Fröbelpedagogik. Detta 20 års jubileum firades med
bubbel i sol på Solhem. Det blev sena kvällar efter goda middagar och mycket prat.
När jag skulle ta tåget från Göteborg så hade jag tid att gå in i Trädgårdsföreningens
vackra park. Där pågick en tulpanutställning med fantastiska arrangemang. I parken
har Johan Taylor designat rabatterna. Rabatter fyllda med tulpaner vars namn bl.a. är
Ice Stick, Tulipa Merlot, Magic Lavender, Little Beauty, Persian Pearl. 







2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Tack för titten!!!
Tänka att jag har bott i Gbg i åtta år....nu bor jag i Södra Norrland igen...är ju härifrån ;)....undra om jag inte har varit på Trädgårdsföreningen...om den fanns på 80-talet ?...i Slottsskogen har jag iaf varit många ggr:)
Kram bia

Jennie Bergius sa...

Vilka fantastiska blommor!

Visst är det underbart att juica! Tack :) <3 Jennie