onsdag 21 maj 2014



Om jag visste att världen skulle gå under
så skulle jag ändå plantera i dag!

  

Våren har låtit sig väntas på. Det är först den senaste veckan som jag har varit ute i trädgården länge, länge, länge. Nu vill jag bara vara ute, sätta händerna i jorden. Jag har plockat
stora buketter med vita och rosa löjtnanshjärtan till det sätter jag rabarberblad - så dekorativt. 
När rabarbern går i blom så hamnar den inne i vas.
I helgen var jag för första gången på Sandhamn med guide, det är så givande när någon berättar om hur det var och hur det är. Jag har ju närmare till öar i "min" skärgårdskommun och Utö fick besök av "stora" familjen däribland
yngsta barnbarnet 3 år och mittenbarnbarnet 19 år, redan för en månad sedan. Vi hade med cyklarna och hittade en fin stenstrand där vi satt i lä och åt lunch. Jag har nog varit ute en hel delnär jag summerar våren. I helgen var det Mulleavslutning för barnbarnet - en fantastisk verksamhet för barn och vuxna. Funktionella kläder och lite att äta - mer behövs inte! 




2 kommentarer:

Jennie Bergius sa...

SÅ vackra blommor du visar på bloggen! Och visst är det helt underbart att vara ute i trädgården <3 Tack för dina fina ord hos mig, gör mig alltid så glad! <3 Jennie

House and Garden by Bia sa...

Men vad roligt med smyckena...nu ska jag titta lite närmare på dom,hihi....min dotter har börjat göra smycken också ;)...i makramé...i morgon ska jag göra ett inlägg innan resan till Kreta, då ska jag visa ett av hennes armband...ett enkelt, men hon har gjort många andra fina lite mer avancerade ;))...ha det gott och njut av försommaren ;)
Kram bia