lördag 7 juni 2014


Om du ler utan att någon är i närheten,
då är det verkligen ett äkta leende!
 
Har just rensat bland lavendeln som växer överallt och då kan jag inte annat än le - 
kan man ha det bättre? Denna vår, som varit väldigt lång, har kantats av härliga, fantastiska "möten". I går blev det "möte"i dåtid och nutid. Det var fest i "vårat" gamla tingshus med livskamratens biljardvänner och många har liksom vi haft ungdomstiden på orten. Det blev många leenden och många skratt.  Två dagar innan var det student utspring och fest för mellanbarnbarnet. Jag kan inte annat än ställa frågan - hur fort går tiden? Att se den ungdomliga entusiasmen kan jag inte annat än le åt och önska lycka till. Yngsta barnbarnet fällde följande kommentar när han såg kusinens skor "- om hon springer i dom då välter hon". I Kristi Himmelfärds helgen genomfördes den årliga cyklingen, i år blev det Åland tillsammans med goa friluftsfrämjarvänner och många leenden. En av de första riktigt varma dagarna fick jag besök av en lekarbetarkollega (www.lekarbetspedagogik.se) det blev många leenden om allt som livet innehåller. Många skratt och leenden tillsammans med ett av mitt äldsta "tjejgäng" blev det i Bergianska trädgården. Det vårliga besöket med "Fröbelvännerna"(som jag skrivit om i tidigare innlägg) innehåller en helg med många leenden och skratt. 
Alla dessa "möten" är ju också ett "möte" med mig själv. 

1 kommentar:

Jennie Bergius sa...

Vackra foton! Det har tyvärr inte kommit några valmon här men handlingen var så vacker att jag är glad ändå :) <3 Jennie