tisdag 29 juli 2014

semester


Välbefinnandet påverkas i många fall av 
förhållandet till andra människor.
 
Sex veckors semester går mot sitt slut och jag är helt inställd på att börja jobba. Sommaren har varit fantastisk och då tänker jag inte bara på alla salta bad som havet bjudit in till. Jag och livskamraten har vandrat med  13 vänner i Ischgl i Österrike. Vaknat till toppar som under natten svepts in i nysnö. Kämpiga uppstigningar och strapatsrika ned stigningar. Såååå roligt att resa där vi planerat och bokat allt själva. Vi börjar med att planera resmål, hotell, färdsätt (i år blev det flyg, tåg och buss) och sedan planera vandringsturerna. Efter den resan blev det "mitt" kära Skåne och den lilla byn Lerberget. Byn - "där man går man ur huse" på fredagskvällarna för att äte stekt sill på macka i hamnen. Jag lämnade min "lilla" trädgård när den var som vackrast men trots den torra och varma sommaren har trädgården belönat mig rikligt och ännu är det inte slut. Så efter en fantastisk dag på sjön, med många bad i 26 gradigt vatten, med "Sollentunavännerna" så ska jag njuta av trädgården. 

Inga kommentarer: