lördag 16 augusti 2014

Ett under i augusti



Fördubbla glädjen genom att dela den med någon!
  

  

I december fick jag en fantastisk Amarylis av goa Sollentunavännerna. Efter en fantastisk blommning tänkte jag att jag skulle spara löken och försöka få den att blomma om nu till jul. 
För ca. 2 v. sedan tittade jag på löken i förrådet där den stått sedan jan.-feb. utan vatten, funderade kring att det var märkligt att det kommit upp små gröna blad. I går, fredag, ska jag hämta barnbarnets leksaker från förrådet och tittar åter igen på krukan, där blommar Amarylisen med två stora blommor och en tredje på gång. Nu blommar den något mer rosa i färgen än tidigare. För många år sedan grävde jag ner en  kvarglömd vit Amarylislök i trädgården och den kom upp på sommaren men den hade ju fått regn. Jag njuter lika mycket nu i augusti som jag gjorde i julas. vad gör jag med den efter denna blommning?



Inga kommentarer: