lördag 23 augusti 2014

Ilse Jacobsen


Efter regn kommer sol!





I veckan kom jag ner till pendeltåget strax förre kl. 6 på morgonen, det hade regnat och åskat sedan kl. 3. Jag måste gå ner i en tunnel för att komma upp på rätt spår och där nere var det vattenfyllt. Det var bara att ta av sig skorna, kavla upp byxorna och gå ner i regnvattnet som nådde mig upp över knäna. Vis av detta så skulle jag köpa nya stövlar. Jag visste vad jag ville ha för stövlar så jag gick till det "Danska varuhuset" i S-holm. Färgen var rätt och dom var sköna. Då säger expediten - du måste smörja in dom regelbundet med detta medel, sedan är det bra om du köper detta medel som ruggar upp gummit, det är ju naturgummi. - Jaha, svarar jag med en något förvånad min. Expediten fortsätter - du får inte ställa dom på värmegolv eller använda dom när det är under -5. - Jaha, upprepar jag och tänker, vi har värmegolv och jag leder alltid köldligan på jobbet när vi pratar hur kallt vi har det där vi bor. Undrar om dom tål regn? Ja, nu hoppas jag att det regnar lite lagom för dom når ju inte över knäna. 



3 kommentarer:

Marie sa...

Godmorgon. Bra att du fick alla instruktionerna innan du hade köpt dem. Du får ut och prova dem i regnet. Men de är snygga i trappan.
Imorgon ska jag starta med ett inf. möte med ett nytt barn. Jag har fått ett nytt rum helt underbart. Var på ikea går köpte lite nytt. Ha en underbar vecka.
Kram
Marie

Dana sa...

Hahaha... du är rolig du, där lever stövlarna sitt eget liv i trappen... :-) Hoppas de fungerar, nu har du väl testat dem? Kram!

Betty sa...

Vad roligt, två kommentarer från personer som är lekarbetare. Nej Dana, jag har inte provat dom i regn - ännu.