torsdag 7 augusti 2014

Luktärtor



Man får bara en resa genom livet, 
så glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna!



Min lilla trädgård belönar mig med massor av blommor, trots att jag övergav den 
i många veckor denna sommar. Nu njuter jag för fullt av dofterna och färgerna som är 
övervägande vita. Eftersom vi oftast är borta mitt i sommaren så njuter jag av mina
vita 
blommor nu när augustimörkret kommer. Mina vita blommor lyser i mörkret, 
däremot syns inte de blåa riddarsporrarna eller de rosa rosorna. Luktärtorna plockar jag in och doften fyller hela huset. Ute belönar de mig med
ännu 
flera blommor. Plockar och njuter.

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej Magaretha
Vilken fin blogg du har. Vilka fina tankar och bilder du har gjort. Vad härlig och stimulerande semester ni har haft. Lycka till med kursen i höst och sköt om dig.
Marie

Betty sa...

Tack Marie för den fina kommentaren. Det är alltid lika roligt att möta de som valt att utbilda sig i lekarbete. Genom åren har jag mött så många duktiga pedagoger