fredag 14 november 2014



När man haft brottom länge måste man stanna upp
upp och vänta in sin själ.


 

 

Hösten har kommit för att stanna och det är mörkt från morgon till kväll. 
 Denna höst har bjudit på både glädje och sorg.
Jag skulle nog behöva stanna upp lite, 
denna höst har varit intensiv men snart så,
jag ska bara ...............
Stunderna med barnbarnet 3½ år har varit många och 
dom stunderna går i lugnets tecken. Att sitta på golvet
och bygga träjärnväg, samma som hans pappa, faster
och kusinerna 19 år och 22 år har byggt med är rena
meditationen. Bit för bit bygger vi tillsammans med
hans farfar - livskamraten. När barnbarnet inte
får ihop rälsen så löser han det genom att säga
- här sätter vi ett stopp.






5 kommentarer:

Cat sa...

Så vackra och tänkvärda ord. Det är precis vad vi gjort i helgen - stannat upp och väntat in själen.
Tack för ditt besök och välkommen åter. Catarina

Marie sa...

Trevlig advent har du fått mitt mail. Kram Marie

Betty sa...


Marie, jag har inte fått något mail från dig (på länge). men du har min mailadress

Marie sa...

Okej då förstår jag ska sända det igen

Marie sa...

Jag sände om mitt mail till dig får du inte det kan du väl bara maila mig marie.odinge@edu.falkenberg.se.
Ha det gott