måndag 29 december 2014



"Ett nytt år är på väg att slå ut, likt en blomma
vars inre skönhet döljs av de tätt
omslingrande kronbladen"
Mark Twain 1835 -1910



Julafton är över, den har varit lugn och fin och Stockholm har ett underbart vinterväder. Kung Bore har svept in hela naturen i ett fantastiskat vitt vinterhölje. Äldsta barnbarnet har sovit hos oss i några nätter. Vi har sytt, pratat, lagat mat tillsammans, promenerat och vi har sett bra filmer. Har skrivit om det tidigare men jag är så glad över spridningen på våra tre barnbarn från snart 4 år till 21 år. I dag blev det café prat i flera timmar med en vännina i Vasastan. Därefter många besök i denna stadsdels små butiker - så mycket trevligare och lugnare än de butiker som city har att erbjuda. I varje affär blev det en pratstund med expediterna vilket inte händer så ofta i city med det tempo som är där och som är lätt att ryckas med i. Nu ligger isarna och skridskoryggsäckarna är genomgångna och packade så i morgon blir det långfärdsskridskor för första gången denna säsong. 







2 kommentarer:

Maria sa...

Åh så trivsamt det låter med långfärdsskridskoåkning!!! Och det här med caféprat som varar i flera timmar... det är ju underbart!

Tack för dina rader inne hos mig!
Önskar dig en fin fortsättning på det nya året!
Maria

Sussi Norberg sa...

Jag hade den minsta hos mig igår som sa: Sussi, jag tycker om dig mest. Jag tycker om dig hela vägen ut i rymden..