fredag 9 januari 2015



När man är ute i naturen,
då rår man egentligen om allt man ser.



I Stockholmsområdet låg isarna fina på många sjöar i nyårs och trettonhelgen. Skridskoryggsäcken var utrustad med ombyte packat i vattentäta påsar.
Isdubbarna och pik på plats och skridskorna nyslipade. Äntligen kom årets första tur.  
Vi har många fina sjöar att välja på och den närmaste ligger 5 min. bort med bil.
En fantastisk känsla att glida ut på svart spegelblank is.
Några näckrosblad har frysit fast i isen och bildar ett vackert stileben. Ljudet av skridskoskär och isen som "pratar" är det enda ljud som hörs.
Jag och livskamraten återkommer ofta till att just på denna isen så fick vi för några år sedan uppleva en magisk kväll när vi åkte i månsken, vindstilla på spegelblank is. jag spar på känslan tills jag får uppleva det igen.







2 kommentarer:

Therese E sa...

Gott nytt år till dig min vän och gamla kollega! Det är längesedan jag skrev något, men det är skönt att se hur du vårdar och njuter av livet. Var rädd om dig! Kraaaam

Betty sa...

Nu får du maila vad som hänt sedan senast