lördag 21 februari 2015


I sälskap med en god bok finner hjärtat ro.




I Höganäs kan man sitta i solstolar under blommande blåreg på det lilla torget utanför biblioteket och läsa en god bok.
I Årsta havsbad kan man låna med sig en bok från buskuren, eller lämna en bok.
Jag blir glad när jag ser sådan kreativitet, ofta skapad av enskilda personer som vill dela med sig. Jag delar gärna med mig av böcker, tycker de ska delas och läsas av många. I mitt eget bokskåp finns mest fackliteratur inom pedagogik/psykologi/ inredning/trädgård/färg/form. Skönliteraturen är ständigt i omlopp.
 Grannen kom in med en bok, skriven av hembygdsföreningen, om platsen där vi bor. 
Intresant att läsa om människor som levt här och byggnader som fortfarande finns kvar. 
Nu är vi tre "gamla" klasskamrater som vid vår nästa middag ska ha en nostalgi kväll och minnas. Tack grannen som lånade ut boken. 




3 kommentarer:

Marie sa...

Önskar en trevlig helg
Marie

Marie sa...

Vi ses på fredag sköt om dig
Kram Marie

Bettys beundran sa...

Jätteroligt att du kommer,då ska vi kramas och njuta av dagen. Hoppas din helg med föräldrarna blir trevlig och att ni möts av ett vackert Stockholm.