lördag 14 februari 2015


Vänlighet är den gyllene kedja 
av vilken samhället hålls ihop!



Vänlighet och vänlig är ord som mer sällan används idag men borde användas oftare. 

När jag reflekterar över orden och dess innebörd tänker jag på att vara 
trevlig, tillmötesgående, empatisk, inkännande, omtänksam, generös,
samarbeta, 
hjälpsam, hänsynsfull, tillsammans med andra människor. 
Listan kan göras lång och en dag som denna är det säkert
många som lever upp till dessa ord. Jag har många runt mig 
som gott och väl uppfyller innebörden av orden 
inte bara i dag på alla hjärtans dag.
Reflektera över orden vänlighet och vänlig!
Vad som behövs är en tro på att dem du möter
 är ärliga och vill göra gott.  


3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Håller med dig i vartenda ord! Som man vill bli behandlad ska man verka!
Beträffande mina tavlor så kan du tro att jag har många som inte kommer upp också! Bara de mest älskade...
Tack för kommentaren hos mig.

Trevlig fettisdag!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

De orden är kännetecken för dig så som jag känner dig. Må så gott! Sofie - en Vetekattspedagog

Bettys beundran sa...

Tack Sofie. Tänk att du har "myntat" ett nytt ord - Vetekattspedagog. Jag får återkomma om vad som gör att man kan kalla sig Vetekattspedagog.