söndag 26 april 2015




-Mina tankar arbetar endast tillsammans med mina ben, och då jag stannar upphör jag att tänka. 1700-talsförfattaren Jean-JacquesRousseau 




Har just kommit hem från en vandringsresa, tillsammans med livskamraten, längs med Amalfikusten. Detta var en resa med inslag av kultur men hela tiden med fokus på att vandra. När vi besökte Vesuvius gick vi längs med den smala kraterkanten, i Pompeji gick vi på gator från år 79 e. Kr. Man kunde tydligt se hur staden hade fungerat, mycket var likt det liv vi lever idag och behoven var till stor del detamma för de som bodde där då som för oss i vår vardag. På Capri hade vi två vandringar. Under alla veckans vandringar var havet, bergen och den fantasiska grönskan närvarande. Jag och livskamraten har själva planerat och genomfört många vandringsresor, tillsammans med vänner i friluftsfrämjandets regi, men detta blir något annat, inte minst för att vi nu hade fantastiska lokala guider. 
Vi vandrade längs med leder med namn som Sentiero degli Dei, Sirenuse Trail, Punta della Campanella.




Inga kommentarer: